O altfel de rugăciune

Am vrut să încep parcurgerea anului 2022 cu o rugăciune. O rugăciune pentru tot ce e viu în jurul nostru, pentru tot ce e viu și prezent. Am pășit în curtea bisericii, pentru liniște și reculegere, dar gândurile nu mi s-au omogenizat, ci dimpotrivă, au zburătăcit care-ncotro. Nu a mai rămas nimic din rugăciunea mea. Blocajul s-a cristalizat târziu într-o rugă mută, așteptândă, o rugă a energiei și a emoției tăcute, căci cuvintele mă părăsiseră înainte de a se configura în ceva inteligibil.


Șocul împietririi m-a trimis înapoi. Dacă nu puteam merge înainte, însemna că mai aveam ceva de rezolvat cu trecutul. Iar când am conștientizat asta, un tăvălug de emoții m-a cuprins și s-a adunat, în sfârșit, în cuvinte, iar cuvintele, s-au strâns pentru a forma o rugăciune. 

Mi-am dat seama de încărcătura pe care o are trecutul pentru noi toți. Trecutul a fost cândva viu, palpabil, iar acum trăiește în noi, în amintirile noastre. Viitorul - oricât de roz ni l-am dori - nu are nimic palpabil, nicio urmă de concretețe. E doar un vid, o aspirație. Dar fiecare pas pe care-l facem înainte, înspre viitor, poartă mereu urma trecutului și pecetea credinței, a unei speranțe în mai bine. Viitorul este credință aruncată peste ruinele trecutului.

Nu știu ce vă animă pe voi la începutul acestui an, însă doresc să aveți credință; în orice vă face bine și vă călăuzește în viață. 

Noi avem credința că urmele concrete ale trecutului – Vestigiile Istorice ale României - vor rămâne vii nu doar în amintire, ci că vor putea păși cu fruntea sus înspre viitor. Și suntem aici ca să vă povestim despre ele. 

                                                                            Clara Damian

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

Așteptăm să ne împărtășești opinia ta, cu convingerea că știi deja regulile de conduită care se aplică și în viața reală și în on-line.